reklama

Olavova cesta (Kon-Tiki-Nidaros)

Olavova cesta. Oslo-Trondheim 643 km. Pešo 24 dní (z toho 3 dni dážď). Vlakom to trvá 7 hodín ale prečo vlakom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vo štvrtok 11.05.17 som vyrazil pešo z Oslo do Trondheimu. 643 km. Mal som 60 l plecniak. Na začiatku vážil niečo nad 11 kg. Predtým ako som vyrazil od základného míľnika pozrel som Kon-Tiki múzeum. Thor Heyerdahl ma svojími knihami veľmi ovplyvnil. Aj preto som nazval túto cestu Kon-Tiki-Nidaros. A čo je Nidaros? Bývalý názov Trondheimu.

Míľnik
Míľnik (zdroj: PT)

V piatok 12.05.17 som sa ešte plný energie priblížil k ďalšiemu míľniku.

Miľnik
Miľnik (zdroj: PT)

Cestou bolo ešte vidno čerstvo napadaný sneh.

este sneh
este sneh (zdroj: PT)

Priesmyk na prenášanie vikingských lodí.

priesmyk pre vikingske lode
priesmyk pre vikingske lode (zdroj: PT)

Sprevádza ma takáto značka v rôzných formách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
olavova znacka
olavova znacka (zdroj: PT)

V sobotu 13.05.17 som pokračoval ďalej na sever. Opustil som oblasť Osla.

Obrázok blogu

Popri ceste sú niekedy odpočívadla pre pútnikov.

Obrázok blogu

Pohyboval som sa v blízkosti letiska pri Jessheim.

Obrázok blogu

Lesnú cestu striedajú močariská.

Obrázok blogu

A už je nedeľa 14.05.17. Iná forma značky ktorá ma sprevádza po opustení mestečka Eidsvoll.

Obrázok blogu

Kilometre nikde nikoho, ale ani nebolo počasie na vychádzky.

Obrázok blogu

Zvykám si pomaly na všade prítomnú pitnú vodu a začínam nosiť len minimálne množstvo 0,2 l.

Obrázok blogu

Zároveň si začínam uvedomovať ze prežijem druhú jar aspoň čo sa týka byliniek.

Obrázok blogu
(zdroj: PT)

Potok ma sprevádza dnes celé dopoludnie.

Obrázok blogu

Pondelok 15.05.17 Zrána ma zaskočilo trojité značenie. Zatiaľ som nemal najlepšiu skúsenosť so značením, často som musel pracovať s Apple maps a PDF mapami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Okolie chodníka lákalo na chutné raňajky.

Obrázok blogu

Po ceste bola príjemná útulňa, bol ešte skorý popoludňajší čas ('ledig' na dverách znamená že je voľná)

Obrázok blogu

Kilometre dlhá cesta bez živej duše.

Obrázok blogu

Utorok 16.05.17 Už som pri Hamari a je to pod 500 km. Vzdialenosť už vidno zreteľne aj na mape.

Obrázok blogu
(zdroj: PT)

Dnes leje s malými prestávkami. A tak som prespal na farnosti. Mal som čo robiť aby som všetko vysušil.

Obrázok blogu
(zdroj: PT)

Streda 17.05.17 Nórsky Národný sviatok ma zastihol zrána v Moelv. Aj sa ma pýtali kde sa vlečiem. Obchody boli zatvorené.

Obrázok blogu

Jazero Mjøsa mi pripomínalo trošku Ružín.

Obrázok blogu

Štvrtok 18.05.17 pršalo celý deň a tak som deň stravil v ubytovni a pripravoval sa na ďalšie úseky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Piatok 19.05.17 Olavov prameň.

Olavov pramen
Olavov pramen (zdroj: PT)

 Chutné raňajky.

Chutné ranajky
Chutné ranajky (zdroj: PT)

 Kde sa darí mraveniskam je čistá príroda.

Kde sa darí mraveniskam je cistá príroda
Kde sa darí mraveniskam je cistá príroda (zdroj: PT)

Nová útulňa pre 1-2 osoby.

Obrázok blogu

Útulňu postavil Simon.

Obrázok blogu

Prechod cez rieku Brynsåa. Pre istotu som všetko od pol pasa dal dolu.

Obrázok blogu

Už som pod 400.

Obrázok blogu

Sobota 20.05.17 Neznáme autoznačky ma sprevádzajú. Že vraj niektorí autoturisti ich demontujú a zbierajú.

Obrázok blogu

Všade je veľa vody. Tu je rieka Skåeåa.

Obrázok blogu

Fialky, pre mňa druhá vlna po jari v strednej Európe.

Obrázok blogu

 Nedeľa 21.05.17 Ďalší (druhý) deň stráveny na ubytovni kvôli vytrvalému dažďu. Niečo som si pripravil pod zub z okolia chatky. Naštastie bolo na chatke WiFi.

Obrázok blogu

Pondelok 22.05.17 Nový týždeň sa začína peknými pohľadmi na okolie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ďalšia rozbúrená riečka.

Obrázok blogu

Známy drevený kostol v Ringebu.

Obrázok blogu

Niektoré pomníky na okoli kostolíka majú značku ktorá ma spevádza.

Obrázok blogu

Teraz prichádza známa tiesňava na rieke Frya.

Obrázok blogu

A ešte raz tiesňava.

Obrázok blogu

Ďalší míľnik (už iba / ešte 337 km), v pozadí je vikingská abeceda.

Obrázok blogu

Utorok 23.05.17 Kostol v Sør-Fron.

Obrázok blogu

 Počasie dnes praje po dažďoch.

Obrázok blogu

 Míňam útulňu, pre mňa dnes ale ešte priskoro. Dobré počasie chcem využiť.

Obrázok blogu

Značky so vzdialenosťami iných pútnických miest.

Obrázok blogu

Jeden z najkrajších pohľadov na púti.

Obrázok blogu

Streda 24.05.17 Výroba rámov.

Obrázok blogu

To by som nebol očakával v nórskej prírode.

Obrázok blogu

Všade veľa čistej vody.

Obrázok blogu

Ďalší míľnik. Už iba / ešte 284 km.

Obrázok blogu

Kostol v Sel.

Obrázok blogu

Štvrtok 25.05.17 Spal som outdoor. Nechcelo sa vyčasiť. Tak som vyrazil aj za dažďa.

Obrázok blogu

Musel som v lese prekročiť železničnú trať Oslo-Trondheim.

Obrázok blogu

Po ceste.

Obrázok blogu

Prestalo pršať ale je hmlisto.

Obrázok blogu

Už len / ešte 250 km. Míľnik pri kostole v Dovre.

Obrázok blogu

Piatok 26.05.17 Vstupujem do NP Dovrefjell. Značenie často na kameňoch.

Obrázok blogu

Trasa je zároveň Kráľovskou cestou.

Obrázok blogu

Miesto na nazbieranie energie na ďalší prechod.

Obrázok blogu

Sneh sa začína topiť a voda zalieva oslnemý svah.

Obrázok blogu

Masív Snøhetta 2286 m od Allmannsrøysa kameniska.

Obrázok blogu

Sneh bol veľmi mokrý a prebarál sa.

Obrázok blogu

Sobota 27.05.17 Pokračujem cez NP Dovrefjell.

Obrázok blogu

Vidno turistickú stanicu Fokstugu Fjellstue.

Obrázok blogu

Endemit Mogop.

Obrázok blogu

Bažinaté úseky v NP.

Obrázok blogu

Nedeľa 28.05.17 Najvyššie položený míľnik.

Obrázok blogu

Niekde je trasa vylavičkovaná.

Obrázok blogu

Ešte raz pohľad na masív Snøhetta 2286 m.

Obrázok blogu

Autor.

Obrázok blogu

Horská flóra.

Obrázok blogu

A priesmykom dolu.

Obrázok blogu

Predtým však ešte cez rozvodnenú riečku.

Obrázok blogu

Pekný pohľad zo stredu riečky.

Obrázok blogu

Kongsvoll. Stanica na znamenie.

Obrázok blogu

Pondelok 29.05.17 Za mnou ostal len nostalgický pohľad na NP Dovrefjell.

Obrázok blogu

Útulňa popri trase.

Obrázok blogu

Tu zase typická budova so zarastenou strechou.

Obrázok blogu

Krajina na okolo. Zreteľne iná flóra ako v NP.

Obrázok blogu

Príjemná ubytovňa s WiFi.

Obrázok blogu

Utorok 30.05.17

Obrázok blogu

Opäť lúky.

Obrázok blogu

Ale aj s odpadom.

Obrázok blogu

Krásne čistá a pitná voda temer všade.

Obrázok blogu

Už celkom dolu v doline.

Obrázok blogu

Ùtulňa pre jednu osobu.

Obrázok blogu

Kostolík Rennebu/Voll Markt Kirke postavený v stýle Y s WiFi a míľnikom 101 km.

Obrázok blogu

Prístrešok na zbieranie mlieka.

Obrázok blogu

Streda 31.05.17 Prespal som na farme. Ukazuje sa pekné počasie.

Obrázok blogu

Ochrana proti dažďu.

Obrázok blogu

Kostol Meldal, s WiFi a WC.

Obrázok blogu

Raz krajiny nápadne iný ako v NP.

Obrázok blogu

Aj ked vyzeralo ráno na pekný deň. Osemkrát sprchlo.

Obrázok blogu

Už len 61 km do Trondheimu.

Obrázok blogu

Štvrtok 01.06.17 Dnes tretíkrát celý deň vytrvalo pršalo. A tak aj keď som neďaleko, užil som si deň voľna.

Obrázok blogu

Piatok 02.06.17 Krásny deň po dažďoch.

Obrázok blogu

Nenáročná trasa. Cítiť jarné počasie.

Obrázok blogu

John si ma prišiel vyzdvihnúť na prenocovanie na jeho farme.

Obrázok blogu

Sobota 03.06.17 Začínajú sa Turíce, a ja prichádzam na miesto z ktorého už vidno Nidaros.

Obrázok blogu

Trondheimský záliv

Obrázok blogu

Míľnik s 0 km.

Obrázok blogu

Tri veci ktoré treba urobiť po príchode. 1. Selfie. 2. Sadnúť si a premietnúť si celú trasu. 3. Postaviť sa zhruba do stredu pred katedrálu a z pravej strany počítať desiaty stlpik. Tam sa nachádza murár ktorý zachránil Trondheim a katedrálu. Povesť totiž hovorí, že ak by bola katedrála dostavaná, more by zalialo Trondheim. A tak murár drží poslednú tehlu v ruke.

Obrázok blogu

O 13:30 bol Otváraci koncert k Turiciam. Pre mňa super privítanie.

Obrázok blogu

Večer bol ešte orgánový koncert. Po koncerte som sa bol ešte prejsť. Fotka bola robená o 23:08.

Obrázok blogu

Pri príchode neboli žiadne fanfáry. Povedal som si že to stálo za to a v duchu som už kul plány na rok 2018.

Peter Tulak

Peter Tulak

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

námorník a cestovateľ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu